در این قسمت به نقاشی به سبک روکوکو می پردازیم.
سبک روکوکو واقعاً زنانه است.
با عقب رانده شدن هنر کلیسا و دربار، فرصتی برای اشراف به وجود می آید تا از هنر، به ویژه نقاشی، حمایت کنند تا تحول بزرگی در نقاشی ایجاد کنند.
همزمان با رشد و شکوفایی سبک روکوکو که توسط معشوقه لویی پانزدهم،مادام دو پومپادور حمایت میشد، شرایطی پیش آمد که اشراف پاریس
آرزوهای خود را به هنرمند منتقل کردند .و واقعیتهای زندگی خود را همراه با هرزگی خود منعکس می کردند.
نقاشی ها . در دوره صحنه های اجتماعی زنانه، تصاویر مذهبی و تاریخی جای خود را به هنر دوستان می دهد.
دیگر شاهد حضور مریم عذرا در تابلوها نیستیم که نشان از کمرنگ شدن رنگ دین داشت.
از آنجایی که زنان کانون اصلی جامعه هستند، تمایل ذاتی به دیدن تصاویر برهنه وجود دارد.
این موضوع باعث می شود که نقاشی های نیمه برهنه زنان در نقاشی های دیواری ساختمان دولیت، نقاشی های اتاق نشیمن، حتی روی اجاق ها و
شومینه ها وجود داشته باشد.
در این دوره، مردان مراقب زنان هستند. چون زن روح جامعه است. و این چیز عجیبی نیست. و در واقع این زنان هستند که مردان را مانند عروسک در آغوش
می گیرند و با عشوه گری سعی در جلب مردان دارند.